ont och längtar..

Vaknade med en riktigt hemsk spänning i nacken... hmm hade nog sovit på Tommy´s kuddar istället för mina inatt..
börjar med ett litet foto... mej och Mona-Lisa..om man nu ser det..
264954-16

Men men.. blev lång dag igår på jobb var där i ca 11 timmar..
sSen hämtade hjärtat mej så åkte vi hem till mamsen och tpg en kaffe med Lasse..
Sen hem och laga mat till os.. blev lasangette med gräslök och majs i.. mm super gott..
Ska snart hoppa in i duschen och sen fixa mej..
Tänkte hinna städa lite  innan jag åker sen med..
Ska möta hjärtat utanför Jägersro sen.. ska köra till stoff och stil och hä'mta tyg och sen en liten sväng i på ILVA ska se fall jag kan hitta nån mer lampa till oss där..
Sen blir det MQ och se fall vi kan hitta några jackor till oss=)
... men skulle inte förvåna mej fall vi kommer hem utan någonting.. Tommy e rätt så kräsen..
Men nåt hittar vi nog..=) 

21:51

usch att man orkar.. att vi gör som vi har gjort.. näää nu pallar jag inte det mer..
nu e det over... fan nu börjar vi om...
mycket flams nu men dt får man väl ha ibland eller..??

Nästa vecka blir nog inte så mycket att hurra för..jobbar Måndag -lördag.. och är endast ledig på söndag
 Då min lilla mupp nog bara vill vara hemma och vara bakis..Hmm Han ska u ut på poker kväll med jobbet på lördag..
Och då blir det hel mys kväll på lördagen i huset.. ska nog samla hit några som kan vara här då med vågar ju inte vara här helt själv(som vanligt) men också för att det är alla helgons dag... kan ju komma häxor och spöken förbi då ju..

Tänkte på att böraja köpa julklappar innnan idag och vad ska man köpa nu då??..Om man skulle vara ute i god tid så att man slipper de där sista dagarna av panikshopping!!=)
Och vart ska man vara hmm just nu har vi 6 st ställen och det är på bara julafton!! tänk vad skönt om man bara kunde sitta hemma och slappa framför kalle anka istället!!

men det löser väl sig...
Nä nu får jag gå ner och vara lite social istället.. har faktis gäster som tittade förbi...=)


ciao

pjutteliten...

om en ruggugglas frisyr kunde beskrivas.. så hade det lätt varit min nu..
Nä in i duschen och sen fixa sig.. hjärtat kommer hem om en stund ju..

ännu en...

personligt..
namn: Sandra
smeknamn: Sanna
födelsedag: 14 januari
födelseort: Anderslöv=/
ögonfärg: gröna
hårfärg: hmm ljust blandat med mörkt brunt.. 
pluggar/jobbar: jobbar lite extra på ica..
familj: Tommy..=).. sen mamma +hennes man +lillebror.. +pappa och hans flikvän.

favorit..
färg: vitt och svart e riktigt hett för mina ögon..
plats: vartsomhelst bara min älskling är med mej..
land: grekland... mmmysigt
spel: hatar dom flesta men älskar dom jag vinner i...
drog: koffein, nikotin...
film: svarta komediér och Disney.. =)
djur: nopp inte för tillfälligt--
affär:  allo..
serie: Dom desperata hemmafruarna..
cd: mina gamla metallica.. liggar varmt om hjärtat mitt..
café:  bara det är litet och mysigt så var som..
skor: mina nyaste adidas för dom är skönast.. annrs älskar jag stövlar..
internetaktivitet: msn + blogg

brukar du..
titta på dig själv i spegeln: blir väl ett par gånger om dagen japp..
gnälla: jopp lite för ofta..
skrika: ojaa när jag är riktigt arg gör jag verkligen det..
sova: älskar det..
ha ångest: dagligen
skada dig själv med flit: nej för fan.. onödigt
ta mediciner du inte borde ta: nopp
vilja dö: inte än iallafall
drömma mardrömmar: vart ett tag sedan..
drömma sexdrömmar: inte på länge det heller..
ta droger: nopp kommer nog inte må bättre för det..
försöka vara annorlunda: inte mer än vad jag redan är..
klä dig i svart: jodå älskar ju svart
gå till kyrkan: inte mer än på bröllop dop begravning och konfirmation...
gå i skolan: nej det var några år sedan jag hade min fot där..
röka: mmmmm
ljuga: är sjukt dålig på det tror jag...
hata folk: tjänar inget på det heller..
lita på folk: bara dom som förtjänar det..

när..
åt du senast:
2 timmar sen typ..
läste du en bok senast: igår kväll-callgirl på manhattan
köpte du något senast: mat på ica..sen igår möbler på ikea och kläder på nova
svor du senast: vart nog när jag trillade ner ifrån vår trppa(har gjort det x antal gånger nu sen vi flytta hmm)
sjöng du senast: typ nuuuu
klagade du senast: försöker att låte bli..men vart nog igår..


vem..
saknar du:
 Tommy och min pappa=)
vill du döda: usch ingen...
rörde dig sist:  Tommy
vill du slå: ingen..
kysste dig sist: Tommy
kramade du sist: Tommy(tjatigt)
vill du prata med:  mamma..
skrek du på sist: Tommy nog det med..
fick du sms från senast: Styvfaren
ringde dig senast: mamma

sovdags..

...mm det blir det för Sandra och Tommy nu vi e båda sjukt trötta..kort dag +mycket att göra=slitna..

ska ut och hitta på något roligt med Sandra imorgon..men vet bara inte vad ännu.. får sova på det..

natti natti på er..


ciao

3 timmars jobb=)

skall endast jobba 3 snabba timmar idag och sen är jag ledig tills på lördag=)
Har fördrivet hela förmiddagen idag igen framför datorn och suttit och beställt en massa saker=)

ska snart åka hem till mamsen lite och vara där och käka innan jag ska börja..
Har inte träffat älsklingen min alls mycket..
Han kom hem vad 22 igår efter hanjobbat och kommer nog inte tidigare idag, sen imorgon tränar han hela kvällen.. Och han är helt fri på lördag men då jobba jag=/ och på söndag e jag ledig men då ska han spela..
känns så jävla tråkigt at vi knappt träffas.. men det är nog inte likadant alltid.. snart är säsongen slut.. tror jag!!
och då e han min igen..
imorgon ska jag träffa min lilla Sandra iallafall..hon kan nog få mej på bättre humör..=)

hanve a nice day...

dålig bild jag och alba..mix..

måndag igen ...

Har haft en riktigt mysig helg hemma hos mamsen.. för Tommy var i Västervik och spelade hela helgen.. och jag vill inte sova själ..MES=)
Men jobbade i lördags.. och sen igår vart jag hemma hos min mormor och städade hela dagen igår för att mäklaren har varit där nu på förmiddagen och fotat och så..

Idag är det måndag och Frida fyller år idag.. 22 år!! Grattis..
Var middag för henne i fredags då jag egentligen också skulle ha varit där men jag fick jobba istället..
Så skulle hon bjuda på fika nu ikväll.. Men jag ska jobba Ovanligt=)

men har haft en lugn förmiddag bara suttit här och degat.. på morph...=) o de e ju skit ball..=) hmm eller?!!!
aja.. här är en dålig bild.. har inte riktigt fått fjutt på det riktigt än..

mej och Beyonce iallafall..


ha en bra dag...
ciao...

lediga torsdag..skönt..

Har varit hemma hela dagen- vilket jag nu tycker att  det är skönt
om man gemför att vara hemma i lägenheten..som innan..=/
var ute och gick en runda tidigt imorse.. så skönt det var...(hmm mycket som verkar skönt idag??)
imorgon blir det jobb med MAMMA hela dagen..och halva lördagen.. stannar nog hemma hos mamsen denna helgen för Tommy ska vara iväg och kommer inte förens sent på söndag=(..
hatar att han måste åka iväg  vart 3-4:de helg...
men jag ska inte gnälla det visste jag innan vi blev 2.. sååå jag får väl skylla mej själv..

Blev så glad innan idag när jag letade i lådor lite och hittar gamla VHS band från både mej och Tommy sen vi var mindre.. men jag kan inte se dom för vi har ju ingan gammal video heller...hmm Vet att mamma har en.. får dra med  mej allihop och titta på dom där i helgen..

Nu snart ska jag börja med maten blir sent idag då mitt lilla förkyldningsmonster e och tränar..
Satt och tittade runt lite innan idag och guud vad jag börja sakna mina gamla vänner fick en massa tillbaka blickar i huvudet.. ..
man men inte mer sånt nu..

nu dusch sen maaaaat..

ciao

trött och sylten hmmm i mängder..

fy fan  vilken stor klapp på axelen jag är värd nu..
Vart i trädgården och rensa och satte nya lökar.. tog mej ca 2 timmar bara...
hmm mysigt att det regnade som det gjorde undertiden...neeej...!
Sen in och plockade undan här och pappa och hans flickvän (Pia) var här innan med och hjälpte till att mura upp trappan där ute med..
Så fick man träffa henne med... tyckte jätte bra om henne..jätte rolig och trevlig..=)
nu kommer snart Tommy och hans pappa hit.. ska fixa lite med elementen..
Sen blir det middag för oss.. hmm tror bara det blir hanburgare och bröd.. men gör mina egna efter GI resept
så det blir inte så onyttigt..
och senare ikväll e det ju fotboll..
men nu kallar soffan och mitt nya nr. av Cosmo...

ciao..

24 timmars dag..

usch denna dagen har verkligen inte varit den bästa..mmmeeennn en ny imorgon...och då..

Kommer min lilla pappa hem till mig.. träffar han ju inte allt för ofta..(ni som vet)... och då ska han ta med sin nya "flickvän" om man kan kalla det för de när man är 50år.. men ska bli kul har inte träffat eller pratat med henne innan..
Så vi får se vad det är för någon..hoppas det är någon som man kan komma överens med..
Kommer ihåg när mamma träffade hennes man som hon har nu.. usch det var inte alls roligt trodde aldrig att vi skulle komma till att gå bra ihop..
Och nu har vi det skit bra.. känns som att ha en reserv pappa ju..
Men iallafall min pappa kommer morgon och ska mura upp trappan ner till källaren för den är lite läskig att gå på..
saknas någon bit lite varsom..
Nu blir det sängen.. e sjukt trött idag..ska bara få med mej min lilla sjukling som ligger i soffan där nere och snörvlar..

men sov så sött..


ciao

SANDRA`S DAG

Idag fyller min lilla fiskmås 21... grattis älskling...


Ahh helgen är slut nu igen..

usch så tråkigt och det är måndag imorgon...redan.. och det blev inte bättre när chefen ringde och frågade om man kunde börja jobba lite tidigare..
okej... pengar är aldrig fel....MEN jag har ju egentligen så mycket att göra här hemma..hmm som jag förstås skulle gjort idag..!!

började denna dagen med ett ryck.. ja fy fan vad rädd jag blev.. hörde bara något slå till och har fortfarande inegn anning vad det var eller om det bara vart jag som drömmde..men men.. Bestämde mej för att gå ner till Ica och handla frukost.. 08:15.(mmm sovmorgon).. och Tommy fick ligga kvar och nanna gött i sängen... snäll jag är..

käkade frulost sen när jag kom hem sen fixade vi oss och körde upp till Hörby för min farmor och farfar har flyttat dit och vi har ju inte varit där än så det fick bli idag.. satt där hoss dom i ca 4 timmar sen var det dags att åka hem till Svedala för Tommy´s mamma skulle bjuda på mat..
Blev en riktigt god söndags middag=)
Sen hem här och fixa lite  och nu för 2 timmar sedan åkte tommy till innebandyn och kommer snart hem..
Men duktig som jag varit har jag satt ihop en hylla (helt själv).. och fyllt den med alla hans pärmar och annat han har här inne.. så nu e iallafall ett till rum färdigt..känns lite skönt nu för nu kan man gå här inne med=)

nä nu blir det duschen sen sängen..

doooonattii

ciao

underbart med lördag...

Så skönt att ha slutat nu.. jobbade tills 16:00 idag och är hemma nu och tänker bara njuta mej igenom helgen med Tommy..
Fast han är och spelar nu.. men hela kvällen och morgondagen..

ska bli så skönt...

ciao

var e han...

Saknar Tommy något otroligt idag...Fast jag senast träffa han imorse... och ska träffa honom senare idag..

Men det känns så sjukt fint mellan oss nu... nästan lite perfekt...

riktigt njuter av varandra..

Bara det att nu vill jag inte vara utan honom, vill inte åka och jobba eller någonting.. vill bara vara nära honom...


älskar dej så..

image12

Hata ikea....

Usch måste in där igen idag och hämta upp mina sängbord och en spegel..
men är så arg egentligen.. skulle jag haft en hel huvudgavel istället men eftersom dom inte verkar kunna ta hem den så skiter jag i den.. för bli senare kanske eller inte alls...
Men ska iallafall in på Optimera och lämna tillbaka teglet som blev över sen vi gjorde valvet.. ska även hämta lite nya lister m.m.
Ska skicka min lilla mormor på visning imorgon till en lägenhet..
Tycker att det är dags att hon flyttar nu.. hon har bott i det stora huset helt själv nu i 20 år..
Och andvänder inte ens halva huset...=/ hmm onödigt men nu fick hon ge med sej.. så jag hittade en liten till henne..=)

hade världens myigaste kväll med hjärtat igår efter jag kom hem från jobb...Hade lånat filmer av Morgan så det blev  The Commned.. tror jag den hette.. Gick ut på att en massa dödsdömda skull ta livet av varandra och den sista som överlevde blev frisläppt.. ( låter riktigt b.. men det var ändå rätt så bra!!)
Nä nu ska jag röja här lite sen fixa mej... sen kommer min sweety..

ha en underbar ... dag...

ciao

så fint..

satt och kollade runt lite så hittade jag denna... gud försök hålla ögonen torra... sötaste lilla tjej man har hört..

http://www.youtube.com/watch?v=z1TVWvsiteQ

mysiga söndag...

Hur har vi spenderat helgen hmmm???
jobbade hela fredag och lördag tills 18.30.. sen var det hem till Reneé på förfest..
jag var lite seg men det var kul ändå!! ... synd att inte singstar funkade som vi ville=/
Vid 22 kom taxin och hämtade oss.. sen var det full rulle var mycket folk där ute men det var ball ändå... jag blev förföljd av några av mina kunder på jobb..
kul att dom inte kan förstå att man kan vara privat person med..=/.... blev lite tjafs senare på kvällen... och träffade massa personer jag inte sett på flera år=)

vid 03 så var man nästan hemma igen.. Sandra fick den stora äran att som hos oss då Tommy inte vart hemma denna helgen och jag vägrar sova här helt själv (läskigt)... Vi vaknade tidigt och jag gick upp och tog en lååång dusch och fixa mej sen gick vi ut en lång runda så man kom igång igen..
Hon körde hem lite senare och så gick jag och la mej.. såg ju att dom vissade en värsting till syster II... hur ball e inte den=)

Nu sitter jag hä'r och ugglar Tommy kommer inte hem förens senare ikväll.. tråkigt har knappt träffat hen denna veckan!!

men nu måste gå ner och handla lite frukt...mmm gött..

ha en mysig söndag=)

ciao..

och så får vi slänga in en liten lista...

Vilka är ditt favoritpar skor?  måste bli mina nya svarta stövlar jag köpte förra veckan=)
Vad gör du? tvättar.. och ska börja packa upp lite stuff om jag kan slita mej härifrån..=)
Fest eller slacking? kan vara skit ball att gå ut.. men det kan vara minst lika skönt att sitta hemma i soffan och mysa..
Är du stolt över ditt liv? nja.. stolt e man kanska inte direkt.. men jag kommer kanske bli det..
Vilken låt lyssnade du på senast? ...hmm det var en gammal låt med Dolly Parton.. som var på datorn.. fråga mej inte mer om det=/
Vilken stad vill du åka till i skrivande stund? New York.. e sugen=)
Tittar du mycket på tv? hmm blir nog mycket mer än vad jag ska=/
Har du varit med i lokaltidningen? har varit med några gånger då jag var mindre.. (som mamma sparat såklart) sen inte mer än grattis annonser.. 
Vad kostar det du har på dig? ca 1000:- en mysig nike dress..
Vad gör du när du inte kan sova? ligger och blir förbannad på min sambo som redan sover då!!!
Vad gör du om ett år? har nytt jobb som jag älskar och börjar bygga om mer här hemma..
Brukar du läsa horoskop? Brukar de stämma? nja.. läser ibland men tror inte alls på det.. för att det inte stämmer alls..
Bästa fikat? Stor kaffe och en stor bit chokladkaka...mmm
Det dyraste du äger? mitt hus kanske...=)
Favoritmånad? Januari... då ja e född annrs e maj underbart.. då blir det varmt och skönt igen..
Favoritdag? lördagar...
Choklad eller vanilj? choklad i stora mängder... mmmm gött..

CIAO

torsdag och jag är ledig men gick ändå upp tidigt för att sätta igång här hemma.
Har ju hur mycket som helst att göra, känns som om man har skjutit undan att börja packa upp alla saker..
menmen.. håller på att tvätta för fullt.. så skönt det är att ha en egen tvättmaskin.. bara att gå ner och sätta igång den närsom.. inte boka tider.. och vara rädd för att träffa massa gnälliga kärringar i tvättstugan som klagar på en.. =)...
Imorgon blir det jobb 12-20:15...
och på lördag 9:00-18:30... sen hem till Reneé och sjunga och dricka lite lite..
Sen blir det Törringe på kvällen.. ska bli jätte kul=)

nu ett par bilder på dom två rummen som vi är "nästan" klara med.. Obs...stökigt....

.. obs inga gardiner och ska komma nytt större bord sen..

... älsklingen och paddy vart jätte duktiga som gjorde det..ps jag gjorde kaffet=)

.. där ska oxå komma dit gardiner...

ciao

slut jobbat och sjuk arg var jag..

ja inte för att jag sluta jobba utan på ett par kunder som jag hade precis innan jag slutade..
finns en äldre man som brukar handla hos oss som har en sorts sjukdom i sina händer så skelettet har växt fel om man säger så men hur som helst..
jag satt i kassan en stund och så kom han och handla och skulle betala och som vanligt brukar jag hjälpa han med sina pengar då han inte klarar det själv så hör jag hur paret som står efter han viskar till den ena (kolla kolla hans händer)
viska var den ena av dom inte så jävla duktig på då båda jag och kunden höra vad dom viskade om..
och det värsta var att dom var i typ 30-40 års åldern...
Stackars den äldre "gubben" som hörde det.. hur jävla schysst var det!!!

usch men iallafall.. nu e jag hemma och ska laga middag till mej.. Tommy e hos sin syster (vår gamla lägenhet) och hjälper henne lite och han lär väl vara där hela kvällen så det blir
tv-mys alldeles ensam ikväll till Desperate Housewives=)... alldeles underbart...
Imorgon ska jag gå upp kl 04:15.. så kommer mamma och hämtar mej lite efter men vad jag ska säger jag inte=)
blir tidig kväll då jag börja jobba 06:00-17:00 idag så är lite trött..

Brr e så himla kallt här i huset, tror inte jag har ställt pannan riktigt rätt.. hmm får ner och kolla den.. känns som om jag kan det mer än Pommy hjärtat...

festa till det på lördag .. ser fram emot..=) fast jobbar först hela dagen=/

men nu blir det en lång varm dusch..

ha de nice

ciao

nu utmanar jag er=)

gå in på denna länk och gör testet du med!!!

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

haha jag är ju smart!!..

gjorde precis ett liteet iq test.. haha jag hamnade på övernormal.. så tydligen finns där lite därinne=)

Namn: Sandra
Ditt totalresultat:
113
Resultatkategori: Övernormal
Grattis till fullföljandet av IV-testet.

 
Totalresultat
 
  

    
 
 
 
  Du fick bättre resultat än 80 % av populationen.
 

IQ-beskrivande kategori

ResultatKategori
130mycket hög
120hög
110övernormal
90genomsnittlig
80låg-normal

RSS 2.0