så där ja

Då ligger grunden klart på taket så nu e det vitt..
MEN ska bli svart senare i veckan ska lägga dit Decra tak (stavning)
Har även haft sambon´s storasyster och hennes dotter här idag som har underhållet mej=)
KUL KUL..
Men är helt slut nu..
Längtar tills 1 vecka och 3 dagar för då börjar min SEMESTER..
måste bara gå igenom en mördar vecka på jobb först.. men hej.. såg precis att jag e ledig en dag nästa vecka.. YIPPIE KAJ YEAH YEHOOO MO:::::FU:::::::ER...Nä det var ju inte så moget precis..
Men måste få ut lite efter som lillan har varit här hela dagen.. och man får ju inte ens säga Järnskruvar för denna lilla tös..


Nu blir det sängen.. klockan ringer som vanligt 05:00...Yippie

God Söndagsmorgon

Gick upp lika tidigt idag och pojkarna e redan uppe på taket sedan länge och håller på=)
fick en present av sambon igår??!!
gissa om jag blev glad.. Vart ju nyaste albumet av MÖTLEY CRÜE=)
Och jag älskar det redan fast jag bara hunnit höra halva skivan=)

zlatan zlatan och byggarna


Haha tycker detta inlägg e riktigt kul.
Ska förklara...
Zlatan visar i denna video lite av sitt hus i malmö där han berättar att hans byggare och målare m.m.
Bara sitter och dricker kaffe hela tiden..
 Och gissa vad det är för byggare m.m. Jo de e massa ARX folk hahaha där min sambon jobbar=)
Dom har ju censurerat bilarna utanför men eftersom sambon har en själv och ja vet om de så var det inte så svårt att lista ut!!
Ska höra med folket fall dom verkligen bara sitter och dricker kaffe hela dagen!!

ciao

taket..

igår började vi på taket och kommer fortsätta hela dagen idag så ja hoppas det inte kommer till att börja regna eller nåt!!
Kom hem igår lite tidigare än vad jag hade tänkt..
skulle sluta kl 17 men gick hem redan klockan 13 med 39 graders feber..YIPPIE..
Har inte haft feber på ca 4 år eller nåt.. och denna helgen pasade så ypperligt!! not......
Men känner mej lite bättre idag..

har en massa folk hemma hos oss nu som jag bjöd på frukost innan dom ska sätta igång där ute..
Så jag får sluta nu och vara lite trevlig istället..

hoppas ni får en härlig lördag.. så att ni inte ligger bakfulla idag=)

puss på er..

Midsommar.. japp japp

lite sent!!
Men bättre nån gång eller hur!!
hur som helst!!
Detta årets dag firade vi hemma hos herr och fru Emma och Daniel..
det var dom två. jag Tommy, Alex, Markus. Gais, Morgan och Ditte!!
när vi kom dit så fick vi bål och tilltugg. vart små laxrullar med tunnbröd mm hur gott som helst!
Sedan satt vi och pratade och drack lite och sedan vart det dags för maten..
Blev det vanliga (känns dumt och skriva det låter så himla negativt) midsommar maten.. men den e ju så god..
Emma hade även gjort köttfärspaj.. den också jätte god=)
åt för mycket som vanligt..och drack.. sjöng e massa snapsvisor med.. (min favvo med då vissa tydligen vet vilken det e)
Så efter maten fick vi aktivera oss lite ju..
så det blev kubb jag Emma Alex och Tommy mot dom andra och vi vann såklart med 4-1 tror jag det var=)hahaha..
Efter vi spelat klart så vart det dags att sjunga lite mer...och sedan vart det kaffe och tårta som Emma hade gjort..
Jätte gött det med!! Sedan sjöng vi lite till..Jag och Alex satt och fulade oss med att snacka Engelska hur länge som..
Säger bara det om jag är påverkad av lite alkohol och jag börjar pladdra engelska så går det inte att få stopp på mej..

Bestämde oss senare för att köra lite charader(obs stavning) så vi delade in oss i 3 st lag.. (vi kom 2)
sedan satt jag och Alex och översatte hela snapsvise häftet till engelska (måste vatt riktigt drygt för dom andra)
Men hade en jätte trevlig kväl med många skratt mycket prat och för mycket vin=)

Markus och Alex långt inne i fotboll diskutioner...
Markus,Daniel, Ditte och Morgan ..lite kubb efter maten
Det segrande laget.. plus mej och Emm sen då=)
Emma & Daniel som vi var hemma hos
Emma, Daniel och en trött Gais.
Daniel, Gais och min Tommy
Ditte och morgan..Ditte vinkar...not
mitt bland charaderna..
Jag och Alex
Makus och jag.. (nä mina tänder e inte så hade munnen full med chips och dippa!!)

sen så försvann min kamera eller jag försvann så några mer bilder blir det inte som ni får se!!

men men nu blir det sängen..
sovgött senare...

fast  e förbannad för man har missat hur mycket som helst ifrån kvällens spännande match mellan tyskland-Turkiet står just nu...3-2...

puss på er..

lat eller vad??


skulle gått upp tidigt idag men vad gör jag??
Jo ligger och drar mej i ca 2 timmar.. men men kan man så ska man..
ska åka tll jobb om 1 timme ca..
Så det blev inget hår idag heller.. (snart skiter jag i det)
Men kom på att jag har den saxen hemma hos mamsen..
Får springa in om där!!

nä nu måste jag dra!!

ha en underbar dag med er!!

ciao

sol sol där e du ju!!!


nu e det en sådan solig och lung kväll och vad gör jag..
Sitter ute i trädgården och tar en kopp kaffe...
Nopp sitter här och nördar mej!!! hahaha

nu blir det snart sängen..
ska se fall jag vaknar tidigt imorgon bitti fall jag hinner med att klippa mej då!!
annars kommer det inte bli förens på flera dagar då jag jobbar fullt tills lördag eftermiddag!!

men mne.. zuz gött senare..

pussar

mat mat mat

så har man serverat pojkarna lite mat!! blev korvstroganoff (stavning)
och en ostmacka till mej.. då jag hatar falukorv över alla mat rätter som finns!!
har fått ställningen till huset nu så dom håller på att bygga upp den nu där ute!!

händer inte så mycket mer idag.. ska försöka lägga in någon bild på håret sen..

men tills dess får ni njuta av bilderna på underbara

Carmen

färdig hos svägerskan


Precis kommet hem ifrån Elinedal där sambon´s ena syster bor..
Blev kaffe och kaka.. och ett glas vin.. trevligt trevligt..Dom får en alltid att skratta gött!!
fick även en ny väska=) jätte snällt av dom=)
nu blir det en Rambo film.. Mmmm Sylvester Stallone..mums=)
sedan blir det sängen..
Klockan ringer ju 05:00..

se you another day...=)

pussar

färdigt

började med att göra några lätta dumle kakor
har ej smakat dom ännu.. utan dom står i kylen nu och väntar på att bli lite fasta..

sedan gjorde jag kladdkaksmuffins med marabou daim krossat inne i muffinsen och en liten på toppen..
 och dom smakade jag.. blev hur gott som helst..
Man kan ju byta ut mot vilket sort man nu gillar.. nästa gång blir det med min favvo.. helnöt..
nu ska jag packa ner dom så ja kan ta med dom ikväll..
Sen ska jag försöka nu göra något vid håret..

see you later..

baka baka kaka vem ska kakan smaka

inte e det jag de!!!

fick en riktigt härlig sovmorgon idag med=)
fick mej sedan ett ryck och fick sådant enormt begär efter att baka lite!!
så nu har jag varit nere på coop och inhandlat allt som behövs..

psst de e bara jag och pensionärerna där så tidigt på morgonen som står och slåss om dom två sista bakformarna.

Men iallafall så träffade jag på Frida där (sambon´s lillasyster)
och vi ska kanske åka hem till deras storasyster ikväll och fira henne lite för hon fyllde år förra veckan men då var dom utomlands(avis)
Fick även höra att hennes dotter som sambon e morbror till sakna mej..naw...sötlök..

men nu ska jag baka och sedan färga håret.. om jag hinner.. fick hoppa solningen idag..=/

se you soon.

sov sov sov sov sov

nu blir det sängen alldeles strax
ska bara se klart fotbollen mellan Spanien-Italien än så länge 0-0..
Imorgon ska vi upp lite tidigare tror jag.. ner och sola sen fixa håret.. se hur det blir..
Ingen enorm förändring utan bara något litet..lite mörkare tror jag..
men men.. nu sängen..

sleep nice angels 

fix finito

så där ja.. nu känner man sig lite piggare..
 fast har egentligen inte gjort någonting för att känna det utan.bara gör det..

alldeles strax så ska jag börja med dagens middag.
blir stekt fläskfilé med en massa skogsvamp och tagitelle(stavning) med soltorkade tomater och vitlöksbröd till det..
och sen en liten liten kladdkaka ikväll till en go rulle=)

men först ska jag hoppa på sambon och krama ihjäl han en liten stund..

puss på er..
.

hoppa hoppa


Nu blir det badet snabbt.. fixa till mej så man vaknar till lite!!
Blev sovmorgon idag.. Sambon åkte ut och spela tidigt imorse=/
Och det ska jag få imorgon med.. är ju ledig=)

pussar


midsommardagen

 
Idag mår jag verkligen som jag förtjänar kanske... inte så kul..
Ska snart börja med maten.. Blir pizza idag för vår del.. fast jag gör den själv så lite nyttigt är den ändå!!

Har varit och tittat på ett hus idag med pojkarna..men som tur var blir det inget med det..
För det var nog huset ifrån någon skräkfilm dödenshus eller vad det nu heter..

något sådant typ...

usch aldrig igen...

nä nu ska jag börja med maten.. bara hoppa på sambon först så han vaknar...

puss på er..

KOM IGEN NU DÅ BOYS

NU GÄLLER DET.. VINNA ELLER FÖRSVINNA

hej hej



Idag har jag haft en riktigt seg dag.. trodde aldrig att den skulle ta slut..

haha.. blev kallad för en HÄXA igår på jobb av en riktig kärring..
Men eftersom jag e som jag e.. så tog jag inte åt mej ett skit... utan tyckte mest situationen var lite lustig..=)

Imorgon blir det minst en lika dryg dag.. längtar mest bara tills på fredag efter jag jobbat klart
och sen är ledig tills på tisdag..

just nu e tv:n med på och det visas just nu fotboll..(ovanligt)
Frankrike- Italien 0-1
Men tycker mest dom ligger på gräset och kvider=)

Imorgon e det Sverige igen missas ej..=)

nu blir det sängen..ska upp kl. 05:15....de e humor=)

puss på er..

helluu



så då blev det en sådan slapp dag som jag ville ha..

Men tyvärr e det redan måndag imorgon..USCH!!!

nu blir det lite mys med film och en go kladdkaka..=)

see you later....pussar

hello hello



Jadå jag e pigg idag!! Väldigt ovanligt..

Börjar ifrån igår!!
Vid 16 tiden så kom Emma & Daniel och Ditte & Morgan hem till oss..
Vi satt här en timme typ ute i trädgården och tog oss ett glas vin och nån öl.
Sedan så tog vi bussen in till Malmö till wallmans och där serverades det buffé till <Fotbollen..
Som nu inte gick så himla bra!!
när matchen tog slut och vi hade tömt våra glas och fyllt våra magar så bestämde vi oss för att gå vidare..
Så det blev en snabbtitt in om på big bowl.. där var vi i 2 timmar kanske.. kommer inte riktigt ihåg men men..
Därefter blev det en liten promenad till lilla torg till Victors där vi skulle möta Mr.A.
Träffar som vanligt många av dom som Tommy jobbar med där också..
Liten stund senare så kommer Reneé och Ann också dit..sitter och dricker gött och snackar..
en vart det dags att gå vidare tyckte visa.. men jag och Tommy åkte hem istället.. vart trötta båda två..

så mådde man ändå rätt så bra imorse.. hur gott é inte de??
idag blir en slapp dag.. sambon ligger här brevid i soffan och sover..
ska nog väcka han snart han har ju golf tävling och nån timme.. men men.. hörs sen

pussar

migrän suger lite till

har nästan blivet av med det nu.. lite drygt bara..
men men..
ska hoppa in i badet nu och fixa till mej lite!!!
kanske blir piggare då..

glöm inte

TRO PÅ SVERIGE IDAG


MIGRÄN SUGER

när man verkligen en enda dag i vecka vill må toppen!!!

VARFÖR?????

fan ska ta och lägga mej i 2 minuter men har verkligen inte tid..Jävla skit!!!


fredag idag

har precis kommit ut ur badet, ska fixa mej nu sen springa till bussen till jobb..
Blir en lång dag.. men skönt när den e över..
Fast först in om mamma och ta en kaffe... (kan inte vara utan henne hur länge som)

Tack älskling för igår.. vart mer allvarligt än vad jag trodde..
love you..

ni andra..

Have a great one..Pussar

fredag imorgon

och det innebär efter kl 20:15 att min helg börjar=)
sen blir det nog fotboll hela lördagen.. iallafall eftermiddag-kväll..
fast tv:n står på nu med och där visas givetvis Fotboll..=)
Kroatin - Tyskland just nu.. 2-0...

Sambon kom hem för ca 2 minuter sen.. ska bli trevligt att tillbringa 2 timmar med han nu=)

OBS.. nu blev det 2-1..

nä kan inte sitta här..måste kolla istället..
lär bli dåligt uppdaterat dessa veckor=)

puss på er,,

men på lördag då jävlar!!

Aahhhh...=stor gäsp

Har jobbat 11 lååånga timmar idag och efter det blev det en akut shopping runda inför helgen=)
så jag var hemma vid 19 tiden nu ikväll.
Hann hem och fixa middag
och nu ligger vi båda här och kollar fotbollen och kan knapp ha ögonen öppna=/
Blir tidigt imorgon med.. men e hemma sjukt mycket tidigare..
Och ja kl 19 på kvällen en sent..(om man börja jobba 05:40)
 nu blir det sängen=)

sussa gott små underbaringar...pussar

ny vecka

jepp och jag börjar första dagen i veckan med att vara ledig...(yes)
tänkte även försöka ta mej ledig på lördag(08.00-14.00)
känner att jag vill träffa sambon lite mer än vad jag gör.
Jag är även ledig på onsdag kväll men då har han golftävling.. men så e det..
snart kommer min Sandra hit.. och jag åker till landet sen!!

nu blir det en jätte kopp kaffe innan hon kommer och in i badet..

have a great one!!!

ciao

sängen

nu pallar jag inte mer efter denna dag..
Ska gå upp och lägga mej nu.. hör hur sambon ligger och vänder sig för fullt där uppe..
Ska gå upp nu och tjöta lite.. då kommer han somna direkt,,(gör han alltid annars)
Imorgon kommer sandra förbi en sväng för nån timme av psykolog ála Sandra S-Baltzar=)
Sedan blir det hem till mamsen.. och bjuda på middag där tror jag..
Kommer vara ifrån sambon nu sjukt mycket denna vecka som kommer nu..
Inte så kul..Me vi e rätt så vana..undrar hur många det e som hade klart haft det så??
men men.. Sov så gött med er..
(ojdå där blev det gött igen=)...)

ciao

Nöjd och belåten

just nu håller mannen på att plocka undan samt sätta på kaffe till oss o jag inte hörde helt fel=)
okej jag är bortskämd ibland.. som idag är en sådan dag..
han har gjort det mesta här hemma
utan att jag bett honom eller gett den minsta vinken till det!! (som man ofta annars måste)
medans jag här istället kan ligga i kvällsolen här ute och bara sitta och slappa..

det kan vara guld värt..

all min kärlek till dej babe...=)



ciao

bränd

och hur gott e inte de=)
håller på att grilla nu..gött-gott gotti gott gott
legat ute i trädgården hela dagen - det med gött..

blir riktigt sommar mddag idag följt av en massa jordgubbar sen..

ses sen..

ciao

mys mys och åter mys

hade det riktigt mysigt uppe hos min kusin i småland. vart kul att träffa alla igen=)
fick jätte god mat och efterätt... köttet fick vi grilla själv vad vi ville ha. För dom hade skaffat en jätte stor grillvagn att ha. tyckte det vart jätte smart så fick man vad man ville och hur grillat som det även!!
Men vi körde redan vid 22.30 dels för att det tar nästan 3 timmar. så 00.30 gick jag och la mej hemma hos mamsem!!
har varit ifrån sambon nu några dagar och jobbat mycket..
Men nu e jag hemma.. och det e en massa fotboll som gäller nu...

ciao

fix finito

såja.. nu sitter jag här färdig sminkad och håret e lockat..=)
MEN var e min mamma???
Hon skulle hämta upp mej på vägen!! blir nog till att ringa henne nu snart..=/
ska bli kul och träffa alla nu igen.. många jag inte träffat på lääänge!!
Ska åka med mamma och hennes man lasse upp sen ska vi möta pappa och hans käresta o min lille bror där uppe.
Ja och en massa andra med=)
Blir första gången mamma och lasse ska träffa Eva (pappas).. catfight kanske..nää varför skulle de bli de..
Båda mina föräldrar har ju gått vidare.. Herregud min mamma har vatt gift nu snart i 2 år..=)

ops.. nu ringde dom blir hämtad om en halvtimme..måste packa klart..
sen drar jag till dom smålänska skogarna.. 

puss på er..

glöm inte gratta KNUGEN imorgon..

ciao
 

en glad nyhet

Sandra ringde precis och berättade att hon och hennes blivande sambo hade fått lägenheten dom hade velat ha nu hur länge som helst..
Blev så glad för er skull..=)
Blir en massa roliga besök till ikea seeting concept m.m. framåt tiden..
Dom skulle få den om en månad ca, och jag längtar... konstigt kanske.. men ja e så himla glad för dom=)
grattis turturduvor=)

sådär ja=)

Har redan hunnit vatt och handlat blommor och lite mat till senare!!
Och tvättat 2 maskiner tvätt vilket hänger där ute i trädgården nu i solen..
Ska sätta mej i solen nu en stund innan jag börjar fixa mej..
läste ut boken igår så jag får börja på en ny idag=)
Så det blir jag boken solen ciggen och en halv liter kaffe där ute nu...
ska se fall jag hinner tvätta mer sen..=/

Helluuu

blev ingen film utan vi satt och pratade istället ett bra tag..
Men sambon blev trött och ville sova nu för en liten stund sen..
Men som den nattugglan jag är.. kan jag inte bara gå och lägga mej hur som..
Försöker även att sluta med mina sömntabletter vilket inte gör det lättare..
Så jag sitter här istället hopp om att ögonen ska bli tunga snart..
Sitter och spanar in gamla avsnitt av THE HILLS... yes jag är en sådan tönt=)

nu ska jag bara se typ 2 st avsnitt till efter jag vatt ute och tatt ett bloss.. och sen blir det nog sängen..

sussa gött sen..

ciao 

film mys på listan

nu blir det en go film.. en krigs film men risken finns ju att man somnar=)
sambon har kommet hem ifrån sin golfträning så nu blir det en massa mys=)
Men först en massa skvaller=) (inget ont då)
imorgon blir det upp till småland nån timme för att fira mn kusins student!!
Det känns inte alls som om det var så pass länge sedan jag tog min men det e ju 3 år sen nu...
ooops undrar vart den tiden tog vägen???

ciao

burning I´m burning


legat ute i solen nu och läst i ca 2 timmar.. och det känns=) härligt!!
Ska hoppa in i badet nu och få av mej all olja bara!!
sen ska jag sätta mej i skuggan där ute och spana in lite bloggar=)
puss på er=)

stekt röd tomat!!!

det är dagens mål.. ska ut i trädgården och slänga mej i gräset med en bok.
hoppas kunna bättra på brännan.. det lilla jag nu har=)

puss puss

häliga ledighet

vaknade imorse och mådde toppen!!
Hoppade in i duschen fixade till mej lite och senare kom min Sandra!!=)
Har inte träffat henne på en hel månad nu ju..och vi har nog inte varit ifrån varandra på så länge på ca 2 år!!
Så vi har haft mycket snack att ta igen!!
började med att uträtta några små saker här i svedala innan vi begav oss till Nova för lite shopping!!
Men köpte jag något där!!?? Nopp inte en enda sak! klarade att hålla mej=)
efter det så körde vi in till Malmö och till IKEA och där vart vi i ca 2-3 timmar!! love it!!
Blev en massa nya glas muggar skålar och klädhängare till mej!!
och Sandra köpte en masa smått till hennes och Alex kanske blivande lya!!(hoppas så för er att ni får den) 
Vi skulle egentligen hittat på något ute idag men eftersom det blåser som det gör blev det nästa gång!!
Så nu har jag precis kommet hem vatt och handlat en massa mat på coop nu. och sitter  trädgården nu (där det inte blåser) och smeker min lilla skönhet!!!
Ska snart gå in och fixa dagens mat.. men först bara njuta lite till=)
hoppas ni haft en bra dag!!??=)

ciao

äntligen

hemma men migränen blir bara värre och värre.. inte roligt alls..
Ska gå upp och krama kudden nu och hoppas att jag vaknar pigg o bättre i huvudet
utan att vilja skjuta iväg det p.g.a. all värk!!!

längtar efter en heldag med min underbara tös=)

hoppas ni haft en bättre dag än jag!!

ciao

Hard work work

jepp på´t idag igen!! jobba jobba jobba..
men sen kl 20:15 ikväll så e jag ledig fram till kl 12 på fredag å jag hoppas på helt underbart väder nu hela veckan.
Ska upp till småland på torsdag till en utav mina kusiner!!

Imorgon ska jag äntligen få träffa sandra igen.
hon har inte orkat ta bussen hit så jag fick gott vänta tills hon hade köpt ny bil.
så imorgon kommer den tösen till mej.. vet inte riktigt vad vi ska göra jag hoppas bara det blir skitfint väder så kan man kanske köra till nån sjö ellernåt och ligga där med båten och guppa=)
nä nu ska jag fixa mej och sen åka iväg och jubbe=)

ha en underbar dag=) pussar

glömde

ju berätta vad jag fick i helgen.
Eller i fredags då!!
förklarar ifrån början jag hade för ett tag sedan beställt en laptop till mej från sony..
Men det blev inget med den det fick jag reda på i måndags för en vecka sen då ju!! och det blev ja inte glad för!!
så ja släppte tanken men jag vart ju sjukt besviken!! tanken var att jag skulle köpa en ny sådan och sambon en ny tv till sovrummet.
Så i fredags hämtade Tommy upp mej för jag hade vatt och handlat för mycket mat för att bära hem själv=)
sätter mej i bilen och sidan om mej står en ny laptop..=) han e så go min lilla roommate=)
tack älskling så nu sitter jag och knappar på min lilla pianoblanka skönhet=)

nu blir det strax sängen för mej har nog blivet lite övertrött nu så kännre inte av det på samma sätt..
men men natti natt igen på er=)

ciao

seg söndag

äntligen hemma kan inte vara mycket skönare..
har varit hemma hos mamma och ätit middag nu med sambon=)
nu blir det en massa mys i soffan innan vi somnar här. helt slut båda två.
så säger redan natti natt nu=) pusssssar 


RSS 2.0